wtorek, 23 września 2014

Rożki francuskie z jabłkami

Wpadły mi dzisiaj w łapki ciasto francuskie i antonówki, mlask
od razu pomyślałam o jesiennym ciasteczku i zaraz zapomniałam.
Po 23 godzinie przypomniałam i upiekłam, trzask prask i w 20 minut gotowe ciasteczka.
Ciepła przekąska do nocnego filmowania jak znalazł :-)

1 płat ciasta francuskiego
3 jabłka antonówki
3 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu
cukier do posypania
1jajko

Obrałam jabłka i pokroiłam je w drobną kosteczkę.
W małym naczynku wymieszałam mąkę z cynamonem i zasypałam jabłka dokładnie mieszając by każdy kawalątek był otoczony pachnącą mieszanką :-)
Ciasto pokroiłam na 8 kwadratów.
Jajkiem pomalowałam kwadraty i ułożyłam po 2-3 łyżki jabłek, zakleiłam je dociskając widelcem. Wierzch pomalowałam jajkiem i posypałam cukrem, zrobiłam po 3 nacięcia na każdym rożku, by środek nie wybuchł podczas pieczenia :-)
Wstawiałam do piekarnika rozgrzanego do 230 stopni na 10 minut i gotowe! Ta dam!
Nie przypuszczałam, że domowe będą tak smakowite.
Kupne są niezłe ale środek jakiś podejrzanie ciapaty i kiślowaty, i ciasto nie tak pachnące bosko :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz