sobota, 17 maja 2014

Weekendowe śniadanko na deszczowy dzień :-)

Przepis ze strony
http://www.tourmycountry.com/austria/topfenschmarrn.htm

Austriacki deser  Topfenschmarrn

           Ten omlet jest genialny, środek mocno serkowy ale jednocześnie bardzo lekki i puszysty, niesamowicie przepyszny, najlepszy omlet jaki jadłam (spróbowałam jeno, bo nie jem gluta ni cukera)
Jest z nim troszkę więcej roboty niż przy klasycznych omletach ale warto poświęcić te kilka chwil by móc rozkoszować się tym niezwykłym smakiem :-)


250 g serka Quark 
125 ml kwaśnej śmietany 
starta skórka z cytryny (z około połowy cytryny)  
szczypta soli 
laska wanilii 
3 łyżki kaszy manny (dodałam zwykłą mąkę) 
 2 łyżeczki skrobi (może być kukurydziana lub ziemniaczana)  
3 jajka  (żółtka i białka osobno)  
2 łyżki cukru  pudru  
kieliszek rumu
3 łyżki masła

              Nie miałam odpowiedniego serka więc zmiksowałam kostkę zwykłego twarogu z niewielką ilością mleka i śmietany aż powstał gładki serek o konsystencji kremu.
Zmieliłam cukier na puder.
Przekroiłam na pół laskę wanilii i nożykiem wyskrobałam wnętrze do naczynia, w którym robiłam ciasto. Dodałam do niego też mąkę, skrobię, żółtka, serek i cukier.
Połączyłam składniki łyżką na koniec dolałam kieliszek rumu.
Odstawiłam ciasto na 30 minut żeby odpoczęło.
Po tym czasie ubiłam białka, ze szczyptą soli, na sztywno i wmieszałam je bardzo delikatnie z pozostałymi składnikami.

Na patelni stopiłam masło klarowane i wlałam ciasto, smażyłam 3-4 minuty, do zrumienienia na złoto, po czym omlet obróciłam przerzucając na drugą patelnię z gorącym masłem.

Gotowy przełożyłam na talerz, rozerwałam dwoma widelcami i posypałam cukrem pudrem.

Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek

Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek




Omlet zrobiłam dla V.  
Chory taki, ranny w boju, więc dostał zastrzyk cukru i glutenu na pocieszenie.
Dla siebie zrobiłam kiełbaski zasmażane w jajkach z dodatkiem śmietany i zielonej pietruszki, do tego pomidorek skropiony sokiem z cytryny i oprószony estragonem (zamiennik soli)
Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek


Po złożeniu na pół moje śniadanie patrzy na mnie strasznym wzrokiem :-)
Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz