wtorek, 4 listopada 2014

Torcik z ciasta twarogowego nadziewany mięsem


Torcik mięsny zrobiłam na kolację,pozostało go sporo więc pokroiłam na porcje i zamroziłam, myślę, że będzie pyszny na ciepłe śniadanie


 http://majanaboxing.blox.pl/2011/03/Torcik-z-ciasta-twarogowego-nadziewany-miesem.html

Składniki :
ciasto:*150 g twarogu
*7 łyżek mleka (6 + 1)
*6 łyżek oleju
*2 szklanki mąki pszennej
*15 g proszku do pieczenia (ok. 2,5 łyżeczki)
*ok. pół łyżeczki soli
*opcjonalnie : śmietana - ok.1 łyżki (nie dawałam)

farsz :*600 g mięsa mielonego
*1 średnia cebula
*150 g sera żółtego
*1 jajko (oddzielnie żółtko i białko)
*pół pęczka natki pietruszki (nie miałam)
*2 łyżki koncentratu pomidorowego
*sól , pieprz , pieprz cayenne 


Wykonanie: 
Przygotować farsz: mięso podsmażyć na suchej patelni, przestudzić. Cebulę i natkę drobno posiekać . Żółty ser pokroić w kostkę lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Do mięsa dodać białko, cebulę, natkę i koncentrat pomidorowy - dokładnie wymieszać. Doprawić solą i pieprzem, dodać żółty ser - wymieszać i odstawić.
Ciasto : twaróg utrzeć z 6 łyżkami mleka, olejem i solą. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, zagnieść ciasto. Gdyby było za suche, można dodać trochę śmietany.
Ciasto rozwałkować na blacie na prostokąt o wymiarach 50 x 25 cm . Na prostokącie  równomiernie rozłożyć przygotowany farsz. Ciasto zwinąć w roladę (od dłuższego boku). Pokroić na 10 plastrów o grubości ok. 5 cm.
Przygotowane ślimaczki ułożyć w natłuszczonej tortownicy o średnicy 26 cm (u mnie 24cm) lekko spłaszczyć dłonią i posmarować żółtkiem roztrzepanym z 1 łyżką mleka.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200°C i piec przez około 35-45 minut.


roladę mięsną świetnie się zwija i kroi na plasterki

zapiekanka jest przepyszna i już mam pomysły na inne wersje czyli dodatki do mięsa, 
Powinna być dobra z czosnkiem
musztardą
z pokrojoną czerwoną papryką,
a nawet z drobną fasolką,
soczewicą
lub z kukurydzą
z mozzarellą
gorgonzolą lub cheddarem :-P


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz