wtorek, 3 kwietnia 2012

Gotowana kawa rozgrzewająca

Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek


Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek

Zazwyczaj pijam kawę z ekspresu ciśnieniowego lub rozpuszczalną ale czasami mam ochotę na pachnącą kawkę i wtedy korzystam z tego przepisu.
Oczywiście taka kawa nie powinna być z mlekiem ale ja nie potrafię się jemu oprzeć i moja jest z ogromną ilością mleczka :-)


Składniki:
kawa dobrej jakości najlepiej świeżo zmielona
imbir świeży lub mielony
cynamon
kardamon
kakao


Do tygielka lub kubeczka metalowego nalewamy zimnej wody, sypiemy kawę (2-3 łyżeczki) i stawiamy na ogniu, dodajemy następnie: cynamon (1/3 łyżeczki) + kardamon (na czubeczek noża lub 1-2  zielone ziarenka) + goździki (1 szt.)+ kakao (1 łyżeczka) + imbir zetrzeć (1/5 łyżeczki).
 

PILNOWAĆ bo wykipi! Gdy pojawią się "bańki" zdjąć z ognia na chwilę i ponownie doprowadzić do gotowania i jeszcze raz, w sumie 3 razy. Po czym zdejmujemy z ognia i czekamy aż fusy opadną na dno.
 

Tak przygotowana kawa smakowo nie potrzebuje osłodzenia lub słodzimy miodem jak temperatura spadnie poniżej 60 stopni Celsjusza (w wysokiej temp. miód traci wszelkie wartości).


Kawa niestety jest używką i najlepiej jej nie używać, ale w małych ilościach może okazać się nawet lekarstwem.
1 filiżanka dziennie jest to optymalna dawka. Kakao dodane do kawy "trzyma" magnez. Dobrze jest również po kawie zjeść kostkę gorzkiej czekolady i popić szklanką wody (tak robią Grecy).

2 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej takie napoje bardzo rozgrzewają i ja jestem zdania, że fajnie jest pić kawę czy herbatę z dobrego gatunku. Osobiście zamawiam te rzeczy prosto ze sklepu https://www.coffeea7.pl/ i muszę powiedzieć, że nie wyobrażam sobie teraz nawet innego miejsca.

    OdpowiedzUsuń