wtorek, 15 marca 2011

Ruskie ido :-)

Cytat dnia:
"Bóg jednak istnieje. Tylko nie było go przez jakiś czas."


Ruskie pierogi

Dzisiaj robiłam razem z V. pierogi ruskie, oczywiście ciasto jak zwykle z niezawodnego przepisu mistrzyni Bajaderki :-)

Ciasto na uszka (Bajaderka)

2 1/2 szklanki maki
szczypta soli
1 łyżka twardego masła
1 szklanka wrzącej wody
1 żółtko, lekko ubite


Mąkę wymieszać z solą w misce, dodać masło i posiekać aż otworzą się małe grudki.
Zalać wrzącą wodą i miksowac mikserem okolo 5 minut, aż ciasto bedzie gladziutkie.
Zostawić do wystygnięcia, dodać żółtko i wymieszac.
Przykryć i schłodzić w lodówce przez godzinę lub dluzej.
Podzielić na 6-8 cześć i każdą wałkować bardzo cieniutko, kroić na kwadraty i nadziewać.
Porcja na około 100 uszek.

Robienie ciasta: ja i maszyna do chleba
Wałkowanie ciasta: ja i maszynka do robienia makaronu
Lepienie pierogów: V. oraz szczęka do pierogów :-)

A oto tajemnica obsługi sztucznej szczęki w obrazkach :-)

Szczękę układam na rozwałkowanym cieście i jej dołem wykrawam śliczny krążek

 Krążek ciasta nakładam na górną część szczęki, lekko dociskam całą dłonią ciasto tak by się delikatnie przykleiło do rowków
Nakładam nadzienie
Powoli zaczynam ściskać szczękę
 Dalej ściskam ;-)

Już ścisnęłam :-)

I oto gotowe pierożki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz