poniedziałek, 21 lutego 2011

Zimowe lenistwo

 Cytat na dziś:
Teraz pokolenia się nie buntują.
Teraz pokolenia się sprzedają. A ja się ZAWSZE buntuję

"Na całej połaci śnieeeeg"  - no właśnie, za oknem zima i mróz, a w domku ciepło bije od nagrzanego pieca i zupełnie nie ma się ochoty na wychodzenie z domu. Oglądam przez szybkę jak rośnie i rumieni się wielki napuszony chleb :-)



Upiekłam dzisiaj Chleb wg Petry z http://www.petras-brotkasten.de

400g wody
24g drożdży świeżych
15g suchego zakwasu
6g słodu
12g soli
30g oleju
660g maki pszennej 550

Zagnieść ciasto na końcu dodając olej. Zostawić do wyrośnięcia 30-40 minut.
Uformować bochenek na wysypanej mąką ściereczce, przykryty zostawić do ponownego wyrośnięcia w koszyczku.
Piec w temperaturze 230stopni do uzyskania złocistego koloru (ok. 40 minut).

Moje modyfikacje w przepisie:
zamiast suchego zakwasu dodałam 2 łyżki płynnego zakwasu żytniego z mąki oczyszczonej żytniej
nie miałam słodu więc dałam miód spadziowy w tej samej ilości.
W miejsce mąki typ 550 sypnęłam 400g mąki pszennej razowej typ 2000, 
300g mąki pszennej typ 650
60g otrębów żytnich

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz