niedziela, 4 czerwca 2017

Kurczak po japońsku - najprostsze danie :-)

Składniki do przepisu:
- 500 gram nóżek z kurczaka z kością lub udka obrane z kości
- 50ml sosu sojowego
-100ml octu ryżowego japońskiego
- 2-3 ząbki czosnku
- 10g imbiru ze skórką
- 1 łyżka miodu lub 27g cukru


Imbir kroję na plasterki , czosnek zgniatam nożem.
Do garnka wlewam 200ml wody, sos sojowy, ocet, dodaję imbir, czosnek, miód lub cukier - całość doprowadzam do wrzenia.
Do gotującego się wywaru wkładam kawałki kurczaka i dusze je przez 20 minut. Kawałki kurczaka nie będą zanurzone w płynie więc, podczas duszenia, po 10 minutach, przewracam je na drugą stronę.
I gotowe :-)


no i tylko fotka na surowo, dlatego, że spieszyłam się bardzo przygotowując dashi na miso dodatki do niego. I tego kurczaka także dodałam do mojej do zupy miso.
Wykorzystałam dużą pierś bo tylko to posiadałam ale nóżki są lepsze, cycek jest zbyt chudy :-)

     Rewelacyjne japońskie wino z kwaśnych śliwek ume, bardzo smakowe i mocno śliwkowe, słodkie z nutą świeżości, delikatne, przepyszne i idealne na lato :-)
Wino podaję z kostkami lodu, dla siebie dodatkowo chrzczę sporą ilością wody - tak mi najbardziej smakuje.
Pasuje do deserów :-)
Kupuję w Auchan, cena śmieszna, za 500ml tylko 15zł, ostatnio w tej samej cenie złapałam je w Makro.

Znalazłam opis tego wina:
Owoc śliwki UME ma właściwości lecznicze. Jest niezwykle bogaty w składniki mineralne, kwasy owocowe i witaminę C. Ponadto usuwa zmęczenie i daje spokojny sen. Recepturę produkcji wina ze śliwek UME Japończycy odkryli blisko 400 lat temu."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz