sobota, 21 lipca 2012

Leczo z cukinii

2kg cukinii
1kg czerwonej papryki
1/2kg cebuli
1kg pomidorów
2 łyżki koncentratu
4 kiełbaski
kilka ząbków czosnku
1 papryczka chili

Cebule i paprykę kroję drobno i smażę na oleju na dwóch patelniach, gdy zmiękną łączę je ze sobą w garnku.
Kroję ze skórką cukinie i przesypuję do garnka, dorzucam liść laurowy, solę, pieprzę, dodaję całą papryczkę i duszę pod przykryciem tak długo aż cukinia będzie szklista i miękka.
Rozdrabniam pomidory i dodaję do reszty składników. Siekam czosnek i wrzucam do garnka.
Niczym nie podlewam bo z cukinii wytworzy się bardzo dużo sosu.
Pod koniec na niewielkiej ilości tłuszczu lekko podsmażam kiełbaski pokrojone w półksiężyce i dodaję do potrawy, jeszcze 20 minut duszę pod przykryciem i gotowe :-)

Zrobiłam dwa naczynia tej potrawy i do jednego eksperymentalnie dodałam wcześniej utarte 1/2kg marchwi, którą poddusiłam na maśle. Podając posypałam całość serem typu Feta. Nigdy bym nie przypuszczała, że tak świetnie może się komponować bardzo pikantne danie ze słodką marchewką i kiełbasa z białym serem :-) Jak dla mnie to było smakowo idealne połączenie :-)

Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek


Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz