poniedziałek, 10 grudnia 2012

TUTORIAL - papierowa choinka (recykling)



 Wykonanie papierowej choinki jest bardzo proste i tanie, a efekt naprawdę zaskakująco ciekawy.
Moja choinka ma 40cm wzrostu, wygląda bardzo lekko - jakby była pokryta różami z bitej śmietany :-)

Stożek do choinki wykonałam z cienkiego kartonu, który wypchałam od środka wypełniaczem do poduszek i zakleiłam go od spodu.

Do wykonania choinki potrzebujemy:
serwetki stołowe
długopis
zszywacz biurowy
pistolet do klejenia na gorąco
stożek z kartonu lub styropianu 

Najpierw odrysowałam na serwetce okręgi.
Moje mają 6cm średnicy.
Następnie zszywaczem porobiłam środki w kółeczkach i wycięłam je nożyczkami..


Zgniotłam je mocno tworząc jakby pączek róży.

I teraz jest najżmudniejsza robota czyli rodzielanie igiełką poszczególnych warstw serwetki.
Moje serwetki mają 16 cieniutkich warstw.

Tak wygląda mój kwiatek :-)

I teraz znów ściskam całość


Od góry dociskam i gniotę płatki by je nieco zniekształcić
 

Mocno ściskam pączek

Nakładam gorący klej z pistoletu lub klej polimerowy.
Klej z glutownicy schnie bardzo szybko więc musimy się spieszyć z przyklejaniem, za to klej polimerowy schnie kilka minut i wtedy można dłużej ustalać miejsce przyklejenia na stożku.

Przyklejam kwiatek na stożku i rozdzielam delikatnie płatki by choinka wyglądała bardzo puchato ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz