piątek, 17 lutego 2012

Rolada - truskawki w bitej śmietanie

Biszkopt:
5 jajek
5 łyżek mąki
5 łyżek cukru

Białka ubiłam z cukrem na bardzo gęsty krem.
Następnie wmieszałam bardzo delikatnie żółtka, a następnie mąkę.
Wlałam na dużą blaszkę z piekarnika wyłożoną papierem.
Piekłam w 190 stopniach przez 20 minut.

Bawełnianą ściereczkę oprószyłam cukrem pudrem i zwinęłam biszkopt wraz ze ściereczką tworząc roladę i zostawiłam by wystygła.

Krem:
250g śmietany 30%
2 szklanki truskawek
1 galaretka truskawkowa rozpuszczona w 100ml wody

Ubiłam śmietankę dodałam do niej zimną galaretkę i zmiksowane truskawki.

Roladkę rozwinęłam, posmarowałam kremem i z powrotem ją zawinęłam - tym razem bez ściereczki ;-)
Owinęłam ją w folię spożywczą i włożyłam na całą noc do lodówki by zrobiła się wilgotna.

Z tej ilości składników wychodzi dość sporych rozmiarów roladka :-) jest pyszna, puszysta i bardzo delikatniusia :-)

 
Oryginalna wielkość po kliknięciu w obrazek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz